• Расписание занятий факультета компьютерных наук
  • БРС ФКН
  • Партнеры ФКН
  • Социальные сети ФКН
  • Объявления
  • Новости
  • Конференция
  • RSS
  • Ссылки
    • IT-Новости
    • Медиа
    • Кафедра ПиИТ
    • Кафедра ТОиЗИ
    • Кафедра ИТУ
    • Кафедра ИС
    • Кафедра ЦТ
    • Школа-конференция «Информатика в образовании»
    • Канал на Youtube Лаборатории медицинской кибернетики
    • Консалтинговый Центр ВГУ
    • Учебно-научный центр «ИнфоТех»
    • IT-Marathon
Личный кабинет

Факультет компьютерных наук

  • О факультете
  • Абитуриентам
  • Студентам
  • Контакты
  • Общая информация
  • Деканат
  • Кафедры
  • Направления обучения
  • Структура
  • Направления научных исследований
  • Международное сотрудничество
  • ФКН - online
  • Студенческое творчество

Факультет компьютерных наук – один из самых инновационных и динамично развивающихся в университете. ФКН создан в 1999 году для подготовки в соответствии с мировыми стандартами наиболее востребованных специалистов по современным направлениям в области информационных технологий.

  • Информация для поступающих на ФКН в 2024 году
  • Информация для поступающих в магистратуру ФКН в 2024 году
  • Записи Дней открытых дверей ФКН
  • Группа ВКонтакте для абитуриентов ФКН
  • Выпускники ФКН о факультете
  • Яндекс.Лицей на ФКН
  • IT школа Samsung на ФКН
  • Направления обучения
  • Олимпиады Смарт Старт
  • Олимпиада "Будущие исследователи - будущее науки"
  • Марафон информационных технологий ФКН
  • Конкурс компьютерных проектов IT&Kids
  • Открытая олимпиада СКФУ «45 параллель» по информатике
  • Новости для абитуриентов
  • Часто задаваемые вопросы

ФКН стремится помочь в науках не только студентам, но и любознательным абитуриентам. На нашем факультете регулярно проходят научные мероприятия, олимпиады, конкурсы, а также “Дни открытых дверей».

  • Расписание занятий факультета компьютерных наук
  • Расписание экзаменов
  • Расписания пересдач и консультаций преподавателей
  • Перевод, восстановление, отчисление
  • Новости для студентов
  • Мероприятия
  • Академические программы с партнерами
  • Научные труды студентов
  • Master's program in mobile application development and game design
  • Базы практик
  • Дополнительное образование
  • Международные центры сертификации Prometric и Pearson VUE
  • Электронные ресурсы
  • Часто задаваемые вопросы

Поступив на ФКН, студент вливается в научную жизнь, в которой он может получить знания за пределами программы обучения.

  • Общие
  • Выпускники ФКН

В случае вопросов вы всегда сможете связаться с нами.

Адрес: 394006, г. Воронеж, Университетская пл., д.1, ауд. 386.
Телефон: 220-89-09
E-mail: edu@sc.vsu.ru

Главная › Content of Master’s Programme «Mobile…

Content of Master’s Programme «Mobile Application Development and Game Design»

Name of the master’s programme:

MOBILE APPLICATION DEVELOPMENT AND GAME DESIGN

Director of the Master’s Programme

Prof. Sergey Makhortov 

e-mail: msd_exp@outlook.com

 

 

 

Number of ECTS credits for the programme:

120

Programme objectives

The Master’s Programme «Mobile Applications Development and Computer Games» is aimed at developers in the field of mobile devices software engineering and computer games.

The programme also prepares students for a career in research or continued studies towards a doctoral degree.

Mobile Applications and Computer Games are most dynamic and expansive fields of information technologies. For an individual scholar or professional in the field this means that, as well as having a good understanding of the theoretical and technical foundations of the field, one needs to be able to apply a technology to new challenging problems and integrate it with other technologies.

Aim

The Master’s Programme «Mobile Applications Development and Computer Games» offers the opportunity to advanced training in specific and very interesting area of computer science and engineering. It opens up prospects for creative personal development, career opportunities, and the ability for graduates to build their own business.

Students will be able to focus their studies on Mobile Applications and Computer Games areas. The following courses are to be taught: mathematics for information technology, mobile operating systems, mobile networks, parallel programming, software architecture, software testing, development and analysis of requirements, computer security, elements of game theory, computer vision, as well as the economics of mobile and gaming applications, development management.

 Learning outcomes for the Programme:

The following learning outcomes will serve as measurable skills, abilities and knowledge towards the implementation of the general goal of the program. After successfully completing the curriculum, graduate be able to

  • apply the mathematical knowledge for building mobile applications and computer games;
  • use programming technologies for developing mobile applications and computer games;
  • use knowledge about special aspects of software behavior within mobile networks and mobile operating systems;
  • develop efficient interfaces for software interaction with the runtime environment in mobile systems;
  • identify mobile and gaming applications stakeholders and to developing and analyzing software requirements;
  • developing and maintenance the mobile and gaming applications architecture;
  • plan and carry out mobile and gaming software testing;
  • take various positions in a team of mobile applications and computer games developers;
  • organize a development team and manage the development of mobile and gaming software;
  • identify and handle the economic aspects of software engineering for mobile and gaming applications.

Content of the Programme

Mathematics for Game and Mobile Development:

Courses
Code Title Volume (ECTS)
Obligatory Courses 17
F.1(2) Machine Learning 5
F.2(4) Computer Vision 2
F.3(1) Artificial Intelligence 5
F.4(1) Mathematical Methods in Modern Information Technology 5

 

Programming for Game and Mobile Development:

Courses
Code Title Volume (ECTS)
Obligatory Courses 20
P.1(3) Parallel Algorithms for Multicore Systems 3
P.2(3) Management of Software Development 2
P.3(2) System Engineering 4
P.4(3) Testing Mobile Applications and Computer Games 4
P.5(3) Mobile Application Software Engineering 5
P.6(1) Mobile Operating Systems 2

 

 

Interdisciplinary:

Courses
Code Title Volume (ECTS)
Obligatory Courses 22
I.1(12) Foreign Language for Professional Communication 4
I.2(2) Philological Support of Professional and Business Communication 2
I.3(1) Theory and Practice of Argumentation 2
I.4(4) Modern Theories and Practices of Personality Development 3
I.5(2) History of Russia 2
I.6(3) Economics of Mobile Applications and Computer Games 3
I.7(3) Advanced Information Technology 4
I.8(1) Project Management 2

 

Professional module: Game Development

Courses
Code Title Volume (ECTS)
Obligatory Courses 21
G.1(1) Game Theory 3
G.2(1) Computer Game Programming Basics 4
G.3(2) Architecture of Computer Games 2
G.4(2) Computer Graphics 5
G.5(4) Analysis of the Requirements for Computer Games 2
G.6(4) Game Design Basics 5

 

Professional module: Mobile Development

Courses
Code Title Volume (ECTS)
Obligatory Courses 21
M.1(1) Mobile Networks 3
M.2(1) Mobile Application Programming Basics 4
M.3(2) Architecture of Mobile Application 2
M.4(2) Mobile Application Security 5
M.5(4) Mobile Application Requirements Analysis 2
M.6(4) Mobile Application Interfaces 5

 

Research Methods and Project Design:

Courses
Code Title Volume (ECTS)
Obligatory Courses 40
R.1(13) Internship 10
R.2(1234) Research Practice 21
R.3(4) Master Thesis 9

 

Educational profiles

The program contains two training tracks: “Mobile applications” and “Computer games”. The track «Mobile Applications» focuses on the study of disciplines that deal with the processes of development, promotion and maintenance of applications for mobile devices. The track «Computer Games» is devoted to various aspects of gaming applications life-cycle, from mathematical foundations and creation — to monetization.

Teaching and training methods

Teaching and training methods include lectures, seminars, laboratory classes, research work, individual and group projects, scientific and practical workshops and internships.

Entry requirements

A bachelor’s degree with a major in computer mathematics, information technology, software engineering. Alternatively, a bachelor’s degree with a minor in computer science or related subject area, with a minimum of 60 ECTS credits in computer-related or mathematics related subjects (e.g. languages programming, algorithms, data structures, databases, software engineering, mathematical analysis, discrete mathematics, statistics, mathematical logic, calculus). The Bachelor’s degree should be awarded by an internationally recognized university.

 Degree thesis

Program includes mandatory research practice (overall 21 ECTS) and internship (10 ECTS). The thesis encompasses independent work corresponding to 9 ECTS credits. The students are encouraged to carry out their thesis work in their specialization area. Work on a thesis should be supervised by a university lecturer with experience in computer science, mobile applications, or game development.

This master program was developed under the Erasmus +project «MAGnUS: Developing Master Programmes in Mobile Applications and Game Design at Partner Universities» 598342-EPP -1-2018-1-SE-EPPKA2-CBHE-JP/ MAGnUS , which is funded with the support of the European Commissions.

Information on how to apply for these new MSc programs

 

О факультете

  • О факультете
  • Деканат
  • Кафедры
  • Направления обучения
  • Направления научных исследований
  • Структура
  • Международное сотрудничество
  • ФКН — online
  • Студенческое творчество

Абитуриентам

  • Информация для поступающих на ФКН в 2024 году
  • Информация для поступающих в магистратуру ФКН в 2024 году
  • Записи Дней открытых дверей ФКН
  • Группа ВКонтакте для абитуриентов ФКН
  • Выпускники ФКН о факультете
  • Абитуриентам
  • Яндекс.Лицей на ФКН
  • IT школа Samsung на ФКН
  • Марафон информационных технологий ФКН
  • Олимпиады Смарт Старт
  • Олимпиада «Будущие исследователи — будущее науки»
  • Конкурс компьютерных проектов IT&Kids
  • Открытая олимпиада СКФУ «45 параллель» по информатике
  • Направления обучения
  • Новости для абитуриентов
  • Часто задаваемые вопросы

Студентам

  • Студентам
  • Расписание занятий факультета компьютерных наук
  • Перевод, восстановление, отчисление
  • Расписание экзаменов
  • Расписания пересдач и консультаций преподаваталей
  • Информация деканата ФКН (расписания занятий и аттестаций, объявления)
  • Мероприятия
  • Master’s program in mobile application development and game design
  • Академические программы с партнерами
  • Научные труды студентов
  • Базы практик
  • Дополнительное образование
  • Международные центры сертификации Prometric и Pearson VUE
  • Часто задаваемые вопросы

Контакты

  • Контакты

© 2025 Факультет компьютерных наук. Воронежский государственный университет

При копировании материалов ссылка на источник обязательна.